Serwis poświęcony zrzuceniu zbędnych kilogramów. Z nami poznasz sposoby na skuteczne odchudzanie. Pamiętaj! Ruch to zdrowie!
Odchudzanie

Jak zacząć się odchudzać?

Źródło: pixabay.com

Źródło: pixabay.com

Nadwaga nie zawsze jest przyczyną zbyt częstego jedzenia. Są osoby, które muszą zażywać tabletki czy mają choroby i dolegliwości, które powodują, że przybierają oni na wadze. Wtedy odchudzanie nie zawsze ma sens, ponieważ możemy jeszcze bardziej zaszkodzić własnemu organizmowi. Co innego jeśli główną przyczyną jest nasze obżarstwo i brak ruchu. Chcąc zmienić swoją wagę i tym samym sylwetką musimy wiedzieć, że decydując się na odchudzanie musimy zmienić nasze nawyki żywieniowe na zawsze! Jak zatem zacząć się odchudzać? Przede wszystkim parę kwestii organizacyjnych. Zanim zaczniemy myśleć o tym co zjemy, a także o której wyjdziemy na rower warto pomyśleć nad własnym podejściem. Decydując się na dietę potraktujmy nasze zmiany na poważnie. Zmieńmy przy tym nasze postrzeganie bycie na diecie. Bo to nie musi być przysłowiowa kara za grzechy. Zdrowa żywność jest naprawdę smaczna, a nieco ruchu przyda się każdemu. Na samym początku nie oczekujmy także zbyt dużych efektów. Nie możemy oczekiwać, że po kilku dniach nagle zaczniemy widzieć zmiany gołym okiem. To wręcz niemożliwe, ale równocześnie nie oznacza to, że robimy coś źle. Wręcz przeciwnie. Odchudzanie na początku bywa trudne, dlatego także od razu pomyśleć nad tym jak ustrzec się od pokus. Są to przede wszystkim słodycze. W tym przypadku jeśli możemy omijajmy cukiernie. Powiedzmy także naszym znajomym, że jesteśmy na diecie i aby nie kusili nas ciastkami i cukierkami, ponieważ cały czas nad sobą pracujemy. Powiedzenie rodzinie i znajomym o tym, że zaczynamy zdrowy tryb życia nie jest niczym złym. Właściwie może wyjść nam to na dobre, a być może i ich zachęcimy to zdrowego rytmu życia? Również na samym początku warto pomyśleć o stałych godzinach na posiłek. Nie muszą być one przestrzegane sekunda w sekundę, ale nie mogą w trakcie dnia wynikać takie sytuacje, że nagle z pięciu posiłków robią się nam dwa. Jeśli pracujemy, mamy na głowie cały dom to warto ustalić sobie mniej więcej czas, w którym musimy coś zjeść. I oczywiście nie zapominajmy o aktywności fizycznej, która jest równie ważna co posiłki i nasza motywacja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *