Serwis poświęcony zrzuceniu zbędnych kilogramów. Z nami poznasz sposoby na skuteczne odchudzanie. Pamiętaj! Ruch to zdrowie!
projektowanie stron tarnów
Odchudzanie

Jakie błędy popełniamy podczas ćwiczeń?

Źródło: pixabay.com

Źródło: pixabay.com

Już samo wyjście na trening może nam sprawiać wiele problemów. Często brakuje nam motywacji. Po każdym treningu pot leje się z nas strumieniami, ledwo możemy oddychać, a efektów nie widać. To faktycznie może być frustrujące. Ale warto zauważyć na to JAK robimy dane ćwiczenia, bo często problem tkwi w nas samych, a nie planu treningowego. Pierwszym błędem może być zbyt częste i intensywne ćwiczenie. Wydaje się być to dość paradoksalne, ale faktycznie tak może się często zdarzać. Na początku zakładamy sobie ćwiczyć codziennie, choć doskonale wiemy jak to się skończy – zupełnym przerwaniem treningów. Lepiej jest trenować chociażby dwa razy w tygodniu, ale w ogóle ćwiczyć. Kolejnym wielkim błędem jest zupełne pomijanie rozgrzewki i rozciągania na koniec treningu. Wielu z nas uważa, że jest to zbędne i nie chcemy marnować na to czasu. A skutki mogą być naprawdę opłakane. Rezygnując w rozgrzewki musimy być świadomi nabawienia się ciężkiej kontuzji, które może nas wyeliminować z ćwiczeń nawet na dobre kilka miesięcy. Znowuż same ćwiczenia rozciągające na koniec pomogą nam walczyć z zakwasami. Co więcej, wykonując je naprawdę dobrze możemy o zakwasach nawet zapomnieć. Poza tym i rozgrzewka i ćwiczenia rozciągające pomagają także w schudnięciu i modelowaniu sylwetki. Kolejnym błędem, który również często powtarzamy nagminnie podczas wykonywania ćwiczeń to zła postawa. Szczególnie będąc na siłowni nie liczy się ilość wykonanych powtórzeń, ale ich jakość. Odpowiednia postawa to podstawa dobrze wykonane ćwiczenia. Tu warto wspomnieć o przysiadach, które każdy z nas niby potrafi zrobić, ale nie są to perfekcyjnie wykonane ćwiczenia. A przez to nie dają wyczekiwanych rezultatów. Błędem jest także skupianie się tylko i wyłącznie na pośladkach czy brzuchu. To niestety nie działa w tę stronę. Jeśli chcemy zadbać o płaski brzuch to automatycznie musimy wykonywać ćwiczenia na plecy i ramiona, byśmy w konsekwencji nie wyglądali śmiesznie. Nasze ciało to jedność dlatego warto skupić się najbardziej na treningu ogólnorozwojowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *