Serwis poświęcony zrzuceniu zbędnych kilogramów. Z nami poznasz sposoby na skuteczne odchudzanie. Pamiętaj! Ruch to zdrowie!
Nordic walking

Maszeruj, by schudnąć!

Źródło: pixabay.com

Źródło: pixabay.com

Warto powiedzieć to raz na zawsze – boimy się zacząć treningi. Mając nadwagę doskonale wiemy o to, że wiele aktywności fizycznych sprawia nam wiele trudu. Często nawet podstawowe czynności w domu jest nam ciężko zrobić. Czujemy po nich sporą zadyszkę i musimy dzielić pracę na kilka części, by znaleźć czas na przerwę. Bieganie, jazda na rowerze i wiele innych podobnych dyscyplin sportowych nie jest dla nas. Być może w niedalekiej przyszłości chętnie się za to zabierzemy, ale z pewnością nie teraz. By jednak nie pozostawiać diety samej sobie musimy znaleźć jakąkolwiek aktywność fizyczną, która pomoże nam przyspieszyć efekty odchudzania. Tutaj idealnie sprawdzić się może marsz. I od razu zaznaczymy, że nie mówimy o spacerkach, na które często wychodzimy z rodziną w wolne dni. To jest również pewna aktywność fizyczna, ale chcąc schudnąć musimy podejść do tego bardziej profesjonalnie. Aby nasz marsz przyniósł pożądane efekty musimy przede wszystkim zadbać o różnorodne tempo, czyli niejako zastosować tutaj interwały. Na początku na tyle na ile możemy zmieniajmy tempo naszego marszu. Załóżmy podzielić nasz trening na dwie części. W pierwszej z nich postawmy na szybki marsz, który niech trwa ok. 5 minut. Zaraz po tym w drugiej części spowolnijmy nasze tempo. Niech to będzie taki krótki odpoczynek, ale cały czas musimy oczywiście maszerować – niech trwa to ok. 1 minuty. Przez to nasz organizm będzie pracował na szybszych obrotach i w konsekwencji więcej schudniemy. Maszerując z rodziną również nie musimy się zastanawiać na odpowiednią techniką. W przypadku naszych treningów musimy pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Nasze ręce muszą zginać się pod kątem 90 stopni. Muszą one być zatem także w ciągłym ruchu, nie ma mowy byśmy schowali je do kieszeni. Jeśli chodzi o nasze nogi to starajmy się nie robić długich kroków. No i pamiętajmy oczywiście o systematyczności w maszerowaniu. Nie jest to zbyt wymagający sport, dlatego warto ćwiczyć co drugi dzień po ok. 60 minut. Przed wyjściem na dwór pamiętajmy o odpowiednim doborze stroju, a przede wszystkim obuwia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *