Serwis poświęcony zrzuceniu zbędnych kilogramów. Z nami poznasz sposoby na skuteczne odchudzanie. Pamiętaj! Ruch to zdrowie!
Odchudzanie

Przestajesz chudnąć? Sprawdź jakie ćwiczenia warto teraz wykonywać!

Źródło: pixabay.com

Źródło: pixabay.com

Często bywa tak, że stosując już dość długi okres dietę i wykonując systematycznie ćwiczenia nagle przestajemy zauważać zmiany. Nasza waga stoi w miejscu choć do zgubienia mamy jeszcze kilka kilogramów. Co wtedy zrobić? Przede wszystkim zacznijmy od tego, by nie panikować, ponieważ jest to dość popularne zjawisko. Po tylu tygodniach nasz organizm przyzwyczaił się już do diety i ćwiczeń, które codziennie wykonujemy te same. Następuje zatem pewna blokada, która występuje u wiele osób. Co więcej, nasz organizm zna nas na tyle dobrze, że wie kiedy spodziewać się treningu. Rozwiązaniem będzie zaskoczenie go i wybranie zupełnie innego wariantu ćwiczeń, by obudzić go na nowo do chudnięcia. Głównie chodzi nam tutaj o to co zamierzamy ćwiczyć i w jakiej częstotliwości. Zrezygnujmy z codziennych ćwiczeń i przestawmy się na treningi co drugi dzień. Jeśli chodzi o same ćwiczenia to najlepszym rozwiązaniem są interwały, które można stosować w niemal każdej dziedzinie sportu. Chodzi tu o to, by na przemian raz wykonywać ćwiczenie szybciej, a raz wolniej. Istnieje jeszcze jedno rozwiązanie – poprawienie techniki wykonywanych dotychczas ćwiczeń. Bywa tak, że zaczynamy iść na ilość, a nie na jakość. Nasze ciało jest w coraz lepszej kondycji więc cieszymy się, kiedy możemy zrobić nawet kilkanaście powtórzeń więcej porównując to z kilkoma tygodniami wcześniej. Robimy więcej i szybciej, ale czy technicznie dobrze? A to właśnie technika pozwala nam osiągać lepsze rezultaty. Nie chcąc zmieniać dotychczasowych ćwiczeń warto więcej uwagi zwrócić właśnie na technikę. Zróbmy mniej powtórzeń danego ćwiczenia, ale postarajmy zrobić to najlepiej jak tylko potrafimy. Kolejną kwestią jest nasze samopoczucie po treningu. Jeśli wracamy z „ciężkiego” treningu, ale czujemy się bardzo dobrze, a potu na naszym ciele należy szukać pod lupą to znak, że coś jest nie tak. Po ćwiczeniach powinniśmy być na maksa spoceni i nie mieć w ogóle siły. Być może nie daliśmy z siebie wszystkiego. Jedno jest pewne, by treningi były skuteczne po ich zakończeniu musi z nas niemal kapać pot, mamy być zupełnie zmęczeni i wiedzieć, że daliśmy z siebie 200%!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *