Serwis poświęcony zrzuceniu zbędnych kilogramów. Z nami poznasz sposoby na skuteczne odchudzanie. Pamiętaj! Ruch to zdrowie!
Sport

Sport a upały

Źródło: pixabay.com

Źródło: pixabay.com

Jest wiele osób, które uwielbiają ćwiczyć na świeżym powietrzu. Wtedy też możemy pozwolić sobie na uprawienia wielu sportów – chociażby jazda na rowerze. Należy jednak zaznaczyć, że niezależnie od pory roku niemal zawsze możemy ćwiczyć na dworze. Każda pora roku rządzi się jednak własnymi prawami. Jeśli chodzi o uprawianie sportów w lato to powinniśmy pamiętać o kilku ważnych radach, dzięki którym nasze ćwiczenia będą bezpieczne i komfortowe niezależnie od temperatury. Zacznijmy od stroju, który latem jest niezmiernie ważny. Kiedy planujemy ćwiczyć w upały pamiętajmy, by nasze ciuchy były wykonane ze specjalnych materiałów, które przepuszczają pot. Nie są to zwykle podkoszulki, ale już profesjonalne ciuchy, które znajdziemy w niemal każdym sportowym sklepie. Są one niezwykle popularne, ponieważ są one skuteczne. Dzięki temu możemy zauważyć osoby, które podczas wysokich temperatur mają na sobie koszulki z długim rękawkiem. Nie martwmy się o nie, ponieważ z pewnością posiadają one właśnie powyższe koszulki, które chronią przed przegrzaniem naszego organizmu. Jeśli już będziemy w sklepie wybierać takie ciuchy to postawmy dodatkowo na jasne kolory, dzięki czemu nie będą one łapać promieni słonecznych. Jeśli jednak stawiamy na krótkie rękawki i spodenki to użyjmy kremu z filtrem, który uchroni nas także przed słońcem. Skoro mowa o ciuchach to nie zapominajmy o dodatkach – czapce, która ochroni nas przed udarem. Ciuchy to jednak nie wszystko. Podczas upałów istotną rolę odgrywa także nawodnienie organizmu. Zatem warto zabrać ze sobą wodę mineralną lub inne napoje izotoniczne. Poza tymi najważniejszymi kwestiami jakimi są odpowiedni dobór ciuchów i nawodnienie warto również zwrócić uwagę na godziny naszych treningów. Bo jeśli nie musimy biegać czy jeździć na rowerze o 13 w południe to warto wybrać wieczorne godziny, w których to temperatura jest już nieco niższa. Jeśli jednak nie znajdziemy czasu na takie wieczorne treningi to uprawiając sport w ciągu najwyższych temperatur starajmy się robić lżejsze ćwiczenia i częstsze przerwy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *