Serwis poświęcony zrzuceniu zbędnych kilogramów. Z nami poznasz sposoby na skuteczne odchudzanie. Pamiętaj! Ruch to zdrowie!
osuszacze basenowe
Nordic walking

Zalety nordic walking

Źródło: freeimages.com

Chcąc spalić nadprogramowe kalorie często zastanawiamy się jaka aktywność fizyczna będzie dla nas najlepsza. Jest to niezwykle ważne, ponieważ biorąc się za coś czego nie lubimy albo narzucając sobie zbyt dużą intensywność treningu może nas to szybko zniechęcić. Dlatego chcąc zacząć chudnąć powinniśmy zacząć uprawiać nordic walking. Przyglądając się wielu sportom wydaje się, że ten ma wiele zalet. Jak jest w praktyce? Faktycznie nordic walking to taka odmiana szybkiego spaceru. Tutaj dodatkowo mamy kijki. Jest to sport idealny dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem. Stąd też zacznijmy wymieniać jego zalety. Po pierwsze jest to aktywność fizyczna niezwykle łagodna i bezpieczna. Bieganie może nas szybko przytłoczyć. A nordic walking to sport na tyle bezpieczny, że nie musimy się martwić o kontuzje i inne dolegliwości. Po drugie nie musimy spędzić wiele czasu na jego nauce. Technika jest dosyć prosta, ale również niezwykle ważne. Dlatego też warto się do niej przyłożyć, by efekty były szybsze. Właściwie w przeciągu kilku minut możemy nauczyć się podstaw i zacząć trening. Po trzecie – właściwie najważniejsze – ten sport może uprawiać każdy. Osoby starsze czy osoby, które zupełnie nie mają kondycji, osoby mające nadwagę i otyłość spokojnie mogą zacząć uprawiać nordic walking. To jeden z niewielu sportów, który nie zrazi nas przy pierwszym treningu. To sport niezwykle wciągający. Podczas chodzenia możemy rozmawiać ze znajomym, a to sprawia, że zanim się obejrzymy trening będzie już skończony. Tu wynika kolejna zaleta – uprawianie sportu na świeżym powietrzu. A także możliwość uprawiania go niezależnie od pory roku i miejsca zamieszkania. Nordic walking możemy uprawiać zarówno w lesie, ale także nad morzem i wielu innych miejscach. I teraz czas na wymienienie kolejnej niezwykle ważnej zalety nordic walking – podczas trwania treningu uaktywniamy około 90% naszych mięśni. To niezwykle dobry wynik, ponieważ nawet biegając nie pracuje tyle mięśni. Jak widać jest to niezwykle łagodny, bezpieczny, ale przy tym efektywny sport, który mogą uprawiać właściwie wszyscy niezależne od wieku i poziomu kondycji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *