Serwis poświęcony zrzuceniu zbędnych kilogramów. Z nami poznasz sposoby na skuteczne odchudzanie. Pamiętaj! Ruch to zdrowie!
Sport

Znaczenie rozgrzewki

rozgrzewka

Źródło: pixabay.com

Podczas odchudzania, a właściwie aktywności fizycznej często mówi się o tym, by wybrać dla siebie jak najlepszy sport. Coś co polubimy i będziemy wykonywać systematycznie. Mówimy o tym jak udoskonalać daną aktywność fizyczną. Nie mówi się jednak zbyt dużo o rozgrzewce, która w każdym sporcie odgrywa niezwykle ważną rolę. Możemy powiedzieć, że jest to podstawa, bez której nie powinniśmy zaczynać żadnej aktywności fizycznej. A dzięki niej możemy uniknąć wielu kontuzji i przede wszystkim osiągać lepsze wyniki. Rozgrzewka powinna wejść nam w nawyk. Jak jednak się do tego zabrać? Jakie ćwiczenia powinniśmy wykonywać? Rozgrzewka dla niektórych z nas stanowi dość wstydliwy element. Dlatego też jeśli się wstydzimy wykonywać dane ćwiczenia warto je zrobić chociażby w domu przed wyjazdem na trening. Co do samych ćwiczeń to z pewnością pamiętamy je jeszcze z czasów szkolnych z lekcji wychowania fizycznego. Tam zawsze przecież wykonywaliśmy rozgrzewkę. I doskonale wiemy, że musimy popracować nad każda partią naszego ciała. Stąd też wiele osób radzi, by wykonując ćwiczenia zacząć od głowy, a kończąc na stopach. Musimy zadbać zatem o nasze stawy szyjne, kolanowe, łokciowe, nasze nadgarstki czy kostki. Najlepiej jest wcześniej ułożyć swój plan rozgrzewki i rozpisać to na kartce. Wykonując owe ćwiczenia codziennie czy co drugi dzień z pewnością szybko je zapamiętamy. Rozgrzewka powinna trwać około 15 minut. Dzięki temu wprawimy w ruch najważniejsze części naszego ciała i przyzwyczaimy nasz organizm do wysiłku. Naprawdę warto poszukać tych kilkunastu minut wolnego czasu przed treningiem, by w trakcie treningu odczuwać mniejsze skutki zmęczenia. Wracając do ćwiczeń warto poszukać gotowych planów rozgrzewki w Internecie. Filmiki będą doskonałym rozwiązaniem, ponieważ od razu zobaczymy jak dobrze wykonywać dane ćwiczenie. Jeśli nie potrafimy lub nie lubimy danego elementu zastąpmy go czymś innym. Najważniejsze jest to, by każda część naszego ciała była odpowiednio rozgrzana o przygotowana do większego wysiłku fizycznego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *